В Интернет пространството изникват като гъби десетки online-игри ежедневно.
Как трябва да изглеждат те? Какво трябва да представляват? До колко са полезни те? Вредят ли ни и по какъв начин?
Повечето online-игри са продължителни и изискват определено време за да се поддържа един, камо ли няколко акаунта в играта. Много от тях водят до пристрастяване, започнал да я играеш веднъж трудно е да спреш, защото повечето от тях (да не кажа- всичките) са с развитие. Не влизаш ли дълго време изоставаш спрямо останалите. Това налага да влизаш често и да се съобразяваш с времевите изисквания на играта и следователно губиш ценно време от свободното си време за други занимания. Много от служителите по време на работа имащи достъп до Интернет, също губят част от работното време за online-игри. Това води до намаляване на ефективното оползотворяване на работното време (намаляване на неговата продуктивност) и увеличаване на себестойността на произвеждания продукт, губене на сроковете за производството му и т.н. .
Повечето от online-игри са свързани с насилие, което се продава най-добре. Все пак са създадени за бърза печалба, като за добавка много от игрите са дискриминиращи, като делят потребителите на обикновени акаунти и такива които си плащат (premium или saportar- акаунти). Разбирасе тези които си плащат получават в повечето случай привилегии с които директно да влияят на развитието на играта, както и на останалите обикновени акаунти- което е неправилно.
Какви трябва да са online-игрите?
Оnline-игрите трябва да не изискват много време за игра или да позволяват на играещия да регулира това време съобразно неговите нужди без това да влияе на останалите играещи. Те трябва да развиват логиката и/или рефлексите на играчите без да ги натоварват излишно (все пак играта е за забавление и почивка от друг вид дейност). Развитие в дадена игра е хубаво да има, но то не бива да бъде бързо, а по-продължително съобразено с самия живот на човека (на бавни и преливащи преходи за да може играещия да се приспособи към промените или да навакса разликата, ако например ден-два е отишъл на вилата, където няма достъп до Интернет).
Нямам нищо против платените акаунти, все пак online-игрите се правят за да носят печалба, но допълнителните "екстри", които получават не трябва да влияят пряко върху играта. Те трябва да позволяват развитието и подобрението на собствените способности на играещия да играе самата игра, като му се оставя на него избора как да подходи кам дадена ситуация в развитието на играта ("екстрите" трябва да са под форма на съвети; статистики; позволение за промяна на цветове; лица и др. корекции по дизаина и т.н. само това да не влияе пряко на играта).
И най-накрая, но не на последно място всяка игра трябва да има доза късмет(шанс) за победа над по-силен противник- правещ статистиките само информационни, а играта по-освободена и равностоина, даваща ако не равен то реален шанс за успех на всеки играещ.
2 коментара:
Браво!
Страхотна статия за влиянието на онлайн игрите в днешно време!
Много добра статия... Много ми хареса!
Публикуване на коментар