ОБЕЩАВАМЕ ВИ:

ОБЕЩАВАМЕ ВИ: ДА ВИ ОТЪРВЕМ ОТ ГЛУПОСТА И НЕВЕЖЕСТВОТО, ЗАБЛУДИТЕ И ПРЕДУБЕЖДЕНИЯТА!
ПОРАЖДА СЕ ЛОГИКА КОГАТО ИМА МИСЪЛ, ЗАЩОТО ТАМ КЪДЕТО ИМА МИСЪЛ ТРЯБВА СМИСЪЛ! - Maксима от Авторът ;)

За, желаещи да подпомагат съществуването на блога, дарения се приемат само чрез PayPal

FOR DONATIONS WIТH PayPal: TFKIBTS@abv.bg


Страници

петък, 12 юни 2009 г.

Автомобилите Запорожец - ЧАСТ 3. КРАЙ


През 1969год. от поточната линия на завода слиза нов модел автомобил “Запорожец” ЗАЗ 966. Каросерията е конструирана в МЗМА “Москвич” и много от декоративните елементи са взаимнозаменяеми с тези от Москвич 408. За образец на новия модел е използван автомобила NSU Princz. Двигателят е същият както и на предходният модел, като мощността е повишена на 43к.с. Новият модел е с лека, красива и удобна каросерия, удобна както за градско пътуване, така и за дълъг път. Контролните прибори са поставени в приятно оформено желязно арматурно табло. Всичко в него излъчва простота, надежност и комунистическа строгост присъща на честните и трудови хора от народа, знаещи за какво живеят и ценящи простите и надежни но истински неща сътворени от народа за народа.Съединителят за разлика от стария модел се задвижва хидравлично. В предната лицева част на каросерията е монтирана хромирана, лъскава декоративна решетка придаваща стил и красота и фарчета за предните габарити. При модела 968, който излиза през 1972год. тази решетка е трансформирана в стилна издължена хромирана лайсна. Емблемата на автомобила е поставена на предния капак отпред с логото на завода – ЗАЗ. При някои лукс модели има и хромиран надпис – “Запорожец”. Дефлекторите за въздуха са издути и се намират в задната част на каросерията като й придават привлекателен вид. Двигателя е разположен както и при стария модел отзад, а резервоара както и резерваната гума се намират в предната част където е отредено място на багажника. Автомобила е лек за управление, но трябва да се има в предвид склонността към изнасяне на задницата в завои характерно за автомобили със задно разположен двигател както и не много високата устойчиваст при дъждолно време. Иначе проходимостта е безупречна. Пред неговата проходимост, тази на Лада и Москвич 412 отстъпват многократно. Този модел е най-дълго произвеждания, като двигателите които се монтират са 900, 1000 и 1200 кубически сантиметра работен обем и съответно 23, 27, 45 конски сили.
През 1982год. каросерията претърпява редица стилистични промени, в резултат на което на пазара се появява ЗАЗ 968М. Различава се главно по новите правоъгълни задни фарове, обединяващи в един блок и стопове и габарити и мигачи и светлини за заден ход, а не както при стария модел кръгли фарове – мигач и стоп с габарит и отделни кръгли светлини за заден ход. Отпред е премахната лъскавата лайсна и е поставена емблема с надпис ЗАЗ 968М, като в двата й края са монтирани мигачи. Броните са с черна лайсна омекотяваща евентуални удари, а в ъглите й са монтирани пластмасови буфери.Салона е изцяло нов с модерно и комфортно табло с всички необходими уреди за едно спокойно управление. Двигателя е обезшумен допълнително като е поставено второ гърне. Дефлекторните отвори отстрани са премахнати и на тяхно място са поставени решетки, а на задния капак са открити нови отвори за одвеждане на загрятия от двигателя въздух. Така автомобила се произвежда до 1994год.
Много хора гледат на Запорожеца с пренебрежение, както в миналото така и сега, но това все пак е култов автомобил, който за голямо съжаление не е оценен достатъчно, а често пъти е трошен като каруца, преправян на бъги и изобщо заплют. Това обаче е култов автомобил, който не заслужава такова отношение, напротив по своята същност Запорожеца е един уникален автомобил излъчващ казашка строгост и простота в добрия смисъл на думата. Такива коли днес не се произвеждат, самото управление е екзотика и удоволствие, романтика и трепет. Звука от работещия двигател е песен за ушите на шофьора.
Самия факт,че е произведен от простолюдието и е предназначен за широките народни маси го прави привлекателен автомобил и за нас обикновените хора не искащи от живота много е по-голямо удоволствието и изживяването да седнем зад волана на това автомобилно произеведение на “Завода за автомобилни Зверове” както го наричат пренебрежително, отколкото зад волана на мерцедес. Но това могат да го разберат само онези хора които са достатъчно душевно извисени, изтрадали и знаещи какво искат от живота. Не е необходимо непременно да се глезим с ненужен лукс и глезотии никому нужни. Красотата се състои в простите и надежни неща.

Нашето дело е право – победата ще бъде наша!

2 коментара:

Анонимен каза...

Който не е карал "Запорожец" не е никакъв шофьор. "Запорожецът" е най-великата школа за шофьора. Карам "Запорожец" от 1975 година. Никога не ме е оставял насред път, винаги се е развалял, когато стигнем у дома. Никога не е ходил на сервиз, защото винаги съм си го ремонтирал сам, ако щете вярвайте - сам си свалям и двигателя му, разглобявам го и го сглобявам даже и в спалнята, ха направете го със съвременните автомобили!

Анонимен каза...

Страхотен за времето си автомобил ! При правилна поддръжка издържа повече от много съвременни еднодневки ! Ние имахме 966 ! На 300 000 му сменихме колянов и разпределителен вал, на 350000 - цилиндри и бутала. Никога не ни е изоставял на пътя .Отгледа ни със сестра ми, построи ни къщата и ме направи първокласен шофьор !

Поглед

.

ПОГЛЕД

Има ли извънземни?