ОБЕЩАВАМЕ ВИ:

ОБЕЩАВАМЕ ВИ: ДА ВИ ОТЪРВЕМ ОТ ГЛУПОСТА И НЕВЕЖЕСТВОТО, ЗАБЛУДИТЕ И ПРЕДУБЕЖДЕНИЯТА!
ПОРАЖДА СЕ ЛОГИКА КОГАТО ИМА МИСЪЛ, ЗАЩОТО ТАМ КЪДЕТО ИМА МИСЪЛ ТРЯБВА СМИСЪЛ! - Maксима от Авторът ;)

За, желаещи да подпомагат съществуването на блога, дарения се приемат само чрез PayPal

FOR DONATIONS WIТH PayPal: TFKIBTS@abv.bg


Страници

неделя, 7 юни 2009 г.

Автомобилите Запорожец - ЧАСТ 2


Първия автомобил излиза от конвейра през 1960год. – ЗАЗ 965” Запорожец”. Автомобила е оборудван с 13- цолови колела, отпред е с торзионно окачване на предния мост и независимо окачване на задните колела чрез пружини, което повишава проходимостта на автомобила. Двигателят е разположен в задната част на автомобила като скоростната кутия и диференциала са комбинирани в един общ блок. Задвижвани са задните колела. На първите модели не е предвидено охлаждане на маслото, поради което често се случва през летните месеци двигателя да прегрява. Друг недостатък е това, че вратите се отварят назад, т.е. противоположно на днес възприетото отваряне (както при автомобилите от 30-те и 40-те години), което е рисково от гледна точка на безопасността тъй като може да се стигне до по-лесно самоволно отваряне на вратите при движение с голяма скорост и неизправност в механизмите за затваряне.Резервоарът за горивото също не е разположен на безопасно място. Системата за отопление е автономна, което от една страна е плюс, защото не е нужно да работи двигателя, за да се затопля купето, но пък от друга не е безопасна и е трудна за експлоатация. Чести са и инциденти при нейното експлоатиране.Въпреки тези малки забележки, автомобила е по-евтин и достъпен от Москвичите, а да не говорим за Волгите, и другите соц.автомобили.Поради това той бързо се превръща в народен автомобил.
Двигателя е V-образен, като цилиндрите са отляти отделно от блоккартера и се закрепват към него посредством шпилки, които служат също и за скрепване на цилиндровите глави.Двигателя се охлажда от турбина задвижвана от коляновия вал чрез ремък, който служи за задвижване и на динамото. Коляновият вал е отлят от чугун и лежи на три основни лагера. Коляновият вал, маховикът,съединителят и тялото на центробежния филтър са балансирани статично и динамично заедно. На предния край на коляновия вал са поставени две зъбни колела. Едното стоманено зъбно колело задвижва разпределителния вал, а второто, алуминиевото – вала на уравновесяващото устройство. Мотовилките са стоманени, ковани и имат двойно Т-образно сечение. Буталата са отлети от топлоустойчива алуминиева сплав и имат равно чело. Блокът на двигателя е тунелен тип, отлят от магнезиева сплав.
Като чест дефект се забелязват чести течове на масло от гарнитурите между блоккартера и цилиндрите и от семерингите на коляновия вал, а при по натоварена експлоатация дори се е случвало да се късат шпилките свързващи цилиндрите, блоккартера и цилиндровите глави.
При грижлива и добра експлоатация обаче двигателя на автомобил Запорожец е достатъчно здрав и надежден. Поради това, че той е V-образен, той работи с големи вибрации, затова в него е вградено специално барансиращо устройство с цел намаляване на тези вибряции.
Двигателя е взаимстван от прототип на такъв от английски генератор, но реконструиран основно.
Охладителната система се състои от осев нагнетателен вентилатор, който образува един общ възел с генератора, дефлекторите, осигуряващи необходимото разпределение на охлаждащия въздушен поток, и терморегулираща система за поддържане на нормалното топлинно състояние на двигателя.
Окачавнето на автомобила е новост неприлагана до тогава в съветските автомобили. Задният мост се състои от две чупещи се полуоси и две главини към които се прикрепяват спирачните барабани. Всяка главина е окачена към каросерията посредством амортисьор, пружина и опроно рамо.Предният мост се състои от две стоманени тръби, свързани помежду си, към които са окачени предните колела на шенкели без шенкелни болтове, от телескопични амортисьори с допълнителни спирални пружини и от два торсионни ресора поставени по един във вътрешността на всяка тръба.
Тази конструкция на окачването, заедно с високопрофилните гуми, които се монтират на автомобила, бавнооборотния двигател и надежното главно предаване правят Запорожеца проходим автомобил. Скоростната кутия и дифепенциалът са изключително здрави и надежни и също допринасят за проходимостта на автомобила като може да се каже, че са гордост за съветските конструктори, защото тези агрегати при Запорожеца са прословути със своята здравина.

Няма коментари:

Поглед

.

ПОГЛЕД

Има ли извънземни?